-Vreau să vin şi eu  cu tine! Mă iei şi pe mine? Vreau să văd şi eu jungla! Aşa a spus nana că e o junglă aici..Eu te-am avertizat că pierzi pasărea ! Te-am avertizat!

-Dacă te muşcă vreo albină şi plângi eu ce fac? Nu e destul că nu găsesc gâsca?

-Sunt multe albine? Eu nu le văd, unde-s?

-Sunt foarte multe! Sunt mii! La picioarele tale, acolo îs!

Cerceta fiecare bucăţică de pământ lovind cu piciorul  bucăţica maronie de piatră, se răsucea la fiecare zumzet suspect.

-Nici urmă de gâscă! Parcă a intrat în pămậnt ! Dacă o prinde vulpea, m-am ars ! Nu mai ies din coteţul ăla niciodată! Acolo mă prinde sfậrşitul şcolii!

Am luat-o de mậnă sărind de colo colo, tremuram de frica bătrậnului, trem, tremura de scậrbă şi frică:

-Eu zic să ne întoarcem! Poate mă strigă bona! E urật aici! Cred că sunt şi şerpi! Mie  frică  de şerpi! Brrr! Hai înapoi te rog!

-Dacă mă întorc, o să fiu pedepsit rău! Mai bine aştept toată ziua până apare gâsca! Nici să mănậnc nu-mi arde! Mai să mă prindă şi pe mine un şarpe ceva să mă termine!

-Eu plec,îmi este foame şi e atât de murdar aici! Ne mai vedem după ce prinzi pasărea aia! Să nu stai prea mult că n-am cu cine mă juca şi mă plictisesc!

S-a desfăcut din mậna mea  lăsậndu-mă  acolo printre dalele murdare ale Mărăzuiei, în urma ei doar praf născut din vậntul cald.M-am descălţat lậngă podişcă aşteptậnd ceva să se petreacă.La un moment dat, de nicăiri s-a ivit gậsca cu bobocii după ea.Eram salvat! Puteam pleca acasă şi ce mậndru mai mậnam păsăretu spre curte.Bătrậnu’ m-a aşteptat în mijlocul curţii, şi-a ridicat privirea apoi a zis marţial:

-La ora 3, te duci cu vaca!.Eu trebuie să plec la brigadă la vale iar mamă-ta nu poate să se descurce cu vitele şi cu Daniel.Urci pe dealul Orgăi şi acolo vezi tu!.Am să te urmăresc din dunga pădurii auzi tu? Azi ai scăpat de pedeapsă dar pậnă deseară mai e timp cậine, cậine!

Bunica s-a ivit din bucătărie, şi-a şters fruntea de sudoare   zicậnd  moale:

-Hai la masă copile,hai că scroafa e nemâncată, trebuie să fug la deal la oamenii ăia cu mâncare, am o sumedenie de treabă.Ajută-mă şi tu azi că nu mă văd scoasă din ele..Uff Doamne!

Pe masa de sub umbrar a pus repede o tigaie de tuci cu roşii fierte şi aburinde,  pâine scoasă din cuptor şi o ulcică cu ciorbă de fasole:

-Buni’boacă mi-ai făcut?Mi-ai făcut?

-E pe vatră.Vezi să nu te arzi!

Boaca , o bucată rotundă de pâine în care bunica punea miere.Bucată nu  foarte mare , de mărimea unei gogoşi  dospită şi foarte gustoasă.


Lasă un răspuns

