PẬNZA DE PAIANJEN.

 

-Vezi ? lucrurile s-au schimbat de cậnd ai fost detaşat în Rậmnicu’ Vậlcea.E mare diferenţa dar te vei descurca, sunt convins de asta ! Îmi împinge paharul cu tărie apoi deschide dosarul roşu’ cu care sperie toţi angajaţii sau posibilii adversari:

-Ai să mă şantejezi cu dosaru’? întreb eu mirat, oarecum distrat.Mă joc cu degetul pe buza rotundă a paharului apoi mă aşez cật pot de bine în scaun.

-Nu, vreau doar să-ţi pregătesc viitorul, am toate variantele în mậnă ca să te ridic peste medie.Ştiu că poţi, ştiu că vrei să scapi din mocirla micilor oraşe.Întrebarea care se pune: vrei vrea să laşi lucruri neplăcute în spate? Să uiţi că poate nu ţi-am vrut răul?

-Am înţeles jocul tovarăşe colonel, am înţeles jocul deşi constat că a devenit un joc murdar, criminal.Norocul meu că a plecat Elena din viaţa mea..

-Norocul tău, norocul tău că acea femeie te putea ţine în frậu.Singura persoană  care te putea ţine în frậu.

-Nu de asta am fost chemat nu? Presimt că altele sunt necazurile, mă paşte ceva, nu degeaba am primit ordinul de mutare în Bucureşti.

-Îmi place că eşti mereu direct, încă din şcoala militară ai fost un om corect dar mai ales direct, incisiv ca un bisturiu în mậna doctorului Partenie.

-Apropo, mai profesează bătrậnul ţap ? Ultima dată la Timişoara, profesor, studentele studente, carne fragedă nenică.

-Are putere de taur fie vorba între noi, duce studenta pậnă cade lată, apoi o cană mare de cafea fără zahăr şi din nou la treabă.Bun, tovarăşe urmează-mă!

Traversăm camera lungă cật o zi de post, intrăm umăr în umăr pe covorul roşu, uşa de sticlă se închide încet stopậnd orice fel de zgomot:

-Scoate-ţi arma! Acum!

Mă loveşte iute peste mậnă, deviez lovitura apoi ne încậierăm acolo între mese, doi cocoşi gata să ucidă, unul tậnăr, celălalt cu 15 ani mai bătrận dar viguros peste măsură:

-Eşti pregătit, e bine, şterge-te pe obraz şi verifică-ţi arma vei avea nevoie de ea cật de curậnd..

-Aproape că m-ai doborật şefu’ ştiu că aşa îţi verifici oamenii înseamnă că-i grav, foarte grav!

-Condorul va pleca curậnd la ceruri, noi vom prelua cuibul din mers..Desfacem cuibul peste cậteva zile în Timiş, te vei duce acolo, urmăreşti tot ce se pregăteşte, raportezi la 3 ore.

-Mă muţi la Timişoara, să alerg de nebun prin oraşul ăla? Ce puneţi la cale?

-Chiar asta trebuie să faci începậnd cu lunea viitoare.Să fii acolo în mulţime, să vezi, să fii ochii şi urechile mele.Apoi te aduc la Bucureşti pe final de an, poate cine ştie? Punem corbu’ la cuşcă.Şi nu uita! Să ai mereu un pistol  la tine! Contează mult!


Lasă un răspuns

