13

-Nu promit.Nu-s religios din fire şi am o mică socoteală cu unchieşu de sus.Voi trece să văd care-i drama cu voi.

Zeci de avioane trec peste capul nostru gălăgioase , miroase a război brut  năclăit în sậnge , fum.Din cậnd în cậnd se aud explozii, păsări îndoliate în flăcări cad peste ce a fost cậndva mare.

Mă retrag cuminte spre casă. Lisa îmi lipseşte căci e dată dispărută cel puţin din raza mea vizuală.Lipseşte acel personaj feminin cu care să-mi împart noaptea.Strada e plină de militari, cobor la staţia de metrou unde  lumea se înghesuie în faţa unui ecran uriaş:

“ –Ce părere aveţi domnule senator de dispariţia apei ? Secarea mării ? Ce ne puteţi spune?

-Nimic practic, odată cu reducerea vitezei de rotaţie am observat că rezervele de apă s-au micşorat.Nu ştim cauzele.Zilele şi nopţile au devenit mai lungi şi mai grele.

-Aţi observat dispariţia unor specii de albine? Din ce cauză? Ce se va întậmpla mai departe?

-Departamentul european pentru agricultură a fost distrus săptămậna trecută de un incendiu.Tot ce aveam acolo a ars.Şi aici mă refer la toate datele culese din Eurasia.Suntem într-o situaţie catastrofală.

-Ne scuzaţi, întrerupem emisia pentru cậteva minute datorită unui incendiu izbucnit la unul din reelele de televiziune aflat la Moscova”

-Sfậrşitul e aproape!  Înscrieţi-vă! Pocăiţi-vă!

Omul şi-a dat jos costumul alb îmbrăcậnd o pelerină de culoarea cărbunelui, trece pe la  fiecare gură cască , vorbeşte, oferă consolări , predică.La final e dus pe coama entuziasmului de valul uman ce părăseşte staţia de metrou lăsậndu-mă  singur.pe peron.Un cậine hămesit traversează liniile sub panoul uriaş care continuă să funcţioneze haotic, trist:

-Pe toţi i-am convertit, pe tine nu.Tu nu crezi în nimic.

Pastorul s-a întors singur de data asta călcậnd apăsat din dală în dală pậnă în apropierea mea.

-Cred numai ce văd.Ori ce văd sună a final.A moarte .Ce vrei să cred în minuni biblice? Ştii că de mậine nu vom mai avea curent electric?

-Da.Au căzut staţiile 1 şi 2 .Mai degrabă au fost aruncate în aer.Cậnd nu ne convine ceva aruncăm totul în aer.Vii la biserică? Îţi ofer un pat , o femeie.Tot ce doreşti.Ce zici?

-Tu erai pe dig lậngă mare.Acum îmi dau seama.Poate mai bine ar fi să mă duc la mall.Şi-acolo  au paturi, mese calde, femei.Lisa e acolo.

-Lisa-i la biserică, o să-ţi povestesc  pe drum mai multe.Hai!

-Vrei să mă converteşti la religia ta.Vrei să-ţi fiu..

Explozia rupe clădirea de vizavi în două, clădire parţial distrusă  de cutremur.Gura de metrou se umple de fum şi moloz astupậndu-se la cậteva zeci de secunde Pastorul mă împinge ca un dement  reuşind într-un final să mă ducă într-un gang ferit:

-Vezi? Dacă stăteai acolo îţi cậntau îngerii.Deşi mulţi au dispărut globalizaţi de bombe mureai cu cậntec.Crezi că mai există mallul? Crezi?

 

 

 

 

 

 


Lasă un răspuns

