Ingeri si larve

Bate vậntul urlănd din toţi plămậnii săi, copacii se apleacă de la dreapta la stậnga, invers, cei mici  îşi rup oasele crengilor, nici cei mari nu o duc  bine lovindu-se de pămậntul tare, aspru..

Fugim, doamne cum poţi fugi prin păiănjenişul de crengi moarte, prin desişul de mậini uscate, întinse în toate direcţiile Siberiei?Copacul cade cu vuiet în vuietul iernii prinzậndu-mă în ocrotirea sa seculară..Am murit? Trăiesc? De ce e linişte? De ce nu mai bate vậntul?

Ceva sau cineva mă cară undeva, o fi moartea , femeia neagră despletită cu care mi-am consumat fiecare amor nenorocit 2 ani de război,  toată suflarea pe care am avut-o la purtător..Mă văd copil în dunga velii aşteptậnd minuni copilăreşti. Mama stă acolo cuminte în imagini, are năframa neagră lipită de frunte după ce s-a prăpădit Gorică, tata trage clopotele la biserică sậmbătă seara chemậnd oamenii la slujbă, ochii săi rotunzi ca o lună plină cată cerul prin bătaia molcomă a fierului dogit, mustaţa mare ca o zi de post i s-a lipit de buzele roşii  mac de primăvară  primăvară tậrzie ca o fată bătrậnă…Sunt toţi acolo departe, mă rup de ei, închid geana ochilor, o deschid ca să mă simt viu şi ţeapăn de durere:

-Poţi să-l salvezi? Va trăi?

Aurel a apărut în lumina imaginii pe care retina mea stoarsă o percepe, fata blondă cu părul strậns în codiţe mă priveşte, se uită înapoi se uită înainte.

-Va trăi, a avut noroc.Totul e să puteţi pleca de aici, s-ar putea să vă vadă starostele satului şi să-i spună politrucului.De acolo-i doar un deget pậnă să apară NKVD-ul..

Mă ridic în capul oaselor, mişc o mậnă, picioarele-s acolo întregi  săgetate de dureri cumplite.La dreapta şi stậnga stau camarazii mei aşteptậnd minunea ce se petrece în clipa asta:

-Trăieşte! Trăieşte părinţele! Toate rugăminţile şoptite s-au adeverit!


Lasă un răspuns

