Amely

-Taci că-i plin de negrii pe aici.Hai să mergem în gară! Mai avem două ore aproape..Poate după ce luăm biletele mâncăm pe vreo bancă , undeva..

Gara ne oferă o imagine de apocalipsă.Deşi e senin, înăuntru plouă, cerşetori la tot pasul, ţigani câţi vrei.Ne uităm unii la alţii şi nu ne vine să credem.Ieşim la peron ferindu-ne de grămada de gunoaie care zace peste tot.

-Poate la cls 1 e bine.Hai!

-Pfuaaai! Nu intraţi acolo că miroase a rahat şi a şosete! Parcă ar fi chelu’cu o armată de nespălaţi! Frate unde am nimerit?

Nu putem trece prin pasaj deoarece noroiul se ridică până în genunchi şi o apă puturoasă împresoară zona..

-Eu nu trec pe aici numai cu barca..Dacă o luam de acasă..zice  Eugen  vădit scậrbit..Ce dracu caut eu aici ? Aveam tren din Braşov, mă duceam bine mersi, aşa am ajuns la dracu’ în praznic !

-Taci dracu ! M-am săturat de rahatul ăsta de gară ! Cine puii mei m-a făcut să vin aici ? sare şi Radu supărat, mai ales că e brunet, faţa lui  e pămậntie  acum..

-Ioteee ! Vagoane din Republica Moldovaa ! Ha ! Ce şoade îs ! chicoteşte Amely.Parcă ar pe vremea bunicului !

-Mergem la bilete ? Apoi mâncăm , asta dacă s-o găsi vreun colţ mai de doamne ajută!

Eugen se duce la bilete cu Iulică şi noi rămânem ai nimănui privind în gol.Ce dezastru de gară! Câtă mizerie!

-Uite ce faţă face Eugen.Iar ceva nu-i a bună!

-Păi se poate? Vaca Domnului îmi trânteşte biletele, mă păcăleşte cu 200 de lei! F..t..i caru’şi păpuşa!

-I-am spus frumos, dar bovina ce să priceapă? Dacă nu vreau cu trenu’să îmi iau avion!.Vaca p..l..ii..!

Parcă toate-s pe dos în seara asta.Afară, nu găsim nici o bancă,nici măcar una de sămânţă.Ne aşezăm pe nişte trepte şi scoatem conservele să mâncăm:

-Băieţi? Ce frumoşi sunteţi! Bună.Numele meu e Alex..

Am scăpat lingura jos iar Eugen s-a făcut galben,rujat, vorbea subţire, rochie scurtă şi probabil perucă.Ca accesoriu o gentuţă roşie pe care o tot strângea în braţe cu grijă..

-Bună.Eu sunt Alex.

-Eu ? Eugen, colegii mei de an..

-Eşti căsătorit Eugen ? Tu eşti cel mai frumuşel dintre toţi..

-Da.Sunt căsătorit.Am şi copii.

-Oooh! Ce păcat! Mi-ar fi plăcut să stăm de vorbă..Ce păcat! Pleacă iar noi rămânem muţi de uimire.

-Ăla are o geantă mai frumoasă ca a mea, zice Amely rotind mereu capul după Alex..De unde mumă-sa are bani de aşa geantă?

-Bă, eu zic să găsim un tren spre Bacău! Nu mai stau aici până la 10! Dacă stau până la ora 10, o să-l bat pe Sile de-i sar capacele! Cine vine? A sărit Radu dintr-un colţ de supărare neagră.

-Parcă n-aş vrea.Nu se face aşa dar nu mă opun..am zis eu prins la mijloc.

-Baciule,tu decizi.Dacă vrei să stai până la ora 22, noi nu suntem împotrivă..

-Vin cu voi! Mergem la trenu’de 21 !

-Hai ! Mai avem 10 minute ! Fuga!

Apare trenul plin de călători,lume pe scară, lume pe culoar , din nou cerşetori , ţigani.Unde să urci ? N-ai loc să arunci un ac!

-Ne băgăm la vagonul 2! Sus fată! Sus că ne iau ăştia cu tot cu fulgi !

Ce să ai loc de urcat ? Abia îl împing pe Eugen să pună bagajele pe culoar, locurile sunt ocupate de familii cu copii mici.Cum naiba să-i scot afară să stau eu ?

-Aveţi şi corturi ? mă întreabă doamna de pe locul numărul 24 ridicându-se uşor..

-N-am doamnă.Noroc că nu le-am mai cărat şi pe alea !


Lasă un răspuns

