Ingeri si larve

***

Urăsc preoţii! Iar dacă urăsc ceva mai mult decật preoţii, urăsc popii.Nu vorbesc prostii , nu-s beat, de mic copil am crescut în casa unuia.La 7 ani tata m-a dat slugă unuia pe lậngă Alba Iulia.Nu era zi în care să nu mă bată, să nu mă umilească.La 18 ani m-a dat afară din casă şi din parohie.Ce vină am eu că şi-a lăsat vinul nepăzit?L-am băut, am spart damigenele.Simplu ca bună ziua.Am fugit la Bucureşti în ideea de a găsi ceva de lucru.Zile întregi ascuns de siguranţă, zile şi nopţi în care goneam cu sticleţii pe urmele mele gata, gata să mă înhaţe.Nu m-am gậndit că arestarea, că prima arestare îmi va deschide un drum nou, o cale a fericirii cum rar mi-a fost dat să simt.Ca orice borfaş la început tremuram.Unul din poliţişti m-a aruncat în celula mirosind a terebentină , unde am găsit după ceva vreme o farfurie cu zeamă şi o pậine.O pậine aproape mucegăită.Ce mai conta? La foamea care-o aveam aş fi mậncat lemnul din uşi.Fierul ruginit din zăbrele.

-Eşti rupt de  foame.Vrei să mănậnci mai bine? A sunat vocea uşor dogită.Bărbatul corpolent s-a dat jos din pat şi mi-a pus mậna pe umăr:

-Te-aş putea ajuta.Tot ce trebuie să faci e să mă asculţi da? Să mă asculţi şi vei lua parte la un mare banchet, un banchet cu sậnge, cu aur spălat în sậnge de burgheji.

-Suntem închişi cum putem să ne ajutăm? N-avem aripi să zburăm oricật de multe vise îmi trec prin cap.Prin pereţi nu-s capabil să intru.

-Lasă tu asta în seama mea.Cậţi ani ai Lungule? Dacă ar fi să ghicesc ai 18-19 ani nu?

-18 nene, 18 mari şi laţi.Cum ieşim de aici?

-Curậnd, copile, curậnd.

Stamate sau unul din caporali mă trezeşte din letargie.E cald şi bine în casa asta , visele , amintirile rămận acolo depărtate pentru eternitate.Cineva ţipă în camera alăturată.Un glas de femeie, un glas de copil? Contează prea putin.Stamate tậrậie corpul inert prin cameră apoi-i face vậnt pe scări:

-A murit nenorocita! Nici măcar n-am terminat ce aveam de făcut cu ea.Ţărănci proaste!

-La următoarea-i tai limba! Am prins-o cum ducea în pădure alimente pentru bandiţi.Limba jos!

-Tovarăşu’ căpitan e păcat să-i tai limba acu.Fata-i tậnără , mă distrez şi io mậnca-ţi-aş sufletul tău.

-Distrează-te apoi îi tai limba.Nu-i mai bine aşa? Să crape bandita!

-Măcar de n-ar muri ca aialaltă.Nici nu i-am băgat bine bastonu’ şi-a crăpat bandita.

 


Lasă un răspuns

