Ingeri si larve

Anii au crescut prin mine cum cresc plantele udate de razele soarelui.În sậngele meu curgeau valuri roşiatice , sentimente de ură împotriva unui regim corupt, murdar , criminal.Am învăţat pas cu pas  să-mi pun lacăte pe suflet.Am învăţat să adun scopuri mari pentru un viitor mare alături cu credinţa unui partid în naştere.Nici un pas înapoi! Nici o şansă corupţilor liberali sau ţărănişti.Am cules zeci de trupuri decadente feminine pe care le-am posedat violent într-o mậnie crescậndă.Cele mai crude trupuri , cele mai desfrậnate femei, cele mai frumoase clipe chinuind corpuri din societatea muribundă.Moarte trădătorilor! Moarte vouă celor ce credeţi că veţi exista la nesfậrşit.Moarte! Moarte!

-Vom învăţa Lungule să folosim crima, să o coborậm din altarul infamiei pe soclul obţinerii succesului.Nimic nu trebuie să ne stea în cale! Partidul sovietic e puternic, curat, se spală de sậnge căci sậngele burghezo moşieresc trebuie adus la stadiul de mocirlă.

 

 

 

****

 

-Să bem în cinstea regelui! Să bem în cinstea regatului liber!

Negriciosul toarnă încet ţuica în pahare apoi  se lasă pe iarba arsă.Vậntul coboară în valuri reci, taie, scormoneşte coasta într-o căutare fără sfậrşit.Oacheşul revine , îşi freacă barba deasă zicậnd din nou:

-Da’ popa une-i? De ce se fereşte de noi? Nu vre’ să be’?

-Popii nu beu mă.Ori cậnd beu , beu glaja tătă .Nici atật nu ştii? Îl contrează Sabin gustậnd vậrtos din ţuică.Bună-i tare! N-am mai băut de multe vreme aşa bunătate.

-Îi făcută în casă , horincă cum numa’ la noi în sat mai găseşti.Bună de te unge pe suflet.Ce bună-ar fi o muiere amu’.Ptiii!!!

-Nu-i vreme de muieri.Trebuie să plecăm! Se ridică Sabin clătinậndu-se din greu.Trebuie să plecăm! Pe unde o fi Aurel?

Ion scapă puşca printre picioare tocmai cậnd negriciosul  s-a ridicat înviorat de jos.Mậna i se plimbă pe picior, ridică arma căzută  apoi gesticulează finalul unei piese de teatru:

-Mậinile sus bandiţilor! Drumul vostru s-a încheiat aici!

Ca de nicăieri apar zeci de soldaţI , curg verzui lipiţi în arme grele ude spre cer.

-Puneţi mậinile pe ei! Gata cu bandiţii! Mişcă mă! Mişcă mă soldat! Mişcă mă!

Căpitanul sare din piatră în piatră căutậndu-l pe Aurel.Ochii i se plimbă aprinşi cărbune după bandit într-o disperare vecină cu demenţa.

-Unde-i? Unde-i mă? Unde-i că.. Unde-i?

Cade pe o bucată de lemn , mut, incapabil să priceapă cum de i-a scăpat şi de data asta.Umerii saltă convulsiv în ploaia cruntă ce-l taie minutar.Ochii s-au fixat static pe o bucată de bocanc ruptă în vremi.

Cade iarna ca o moarte albă, crudă în sentinţe peste dealurile sărăcite în poame , vietăţi.Un lup apoi încă unul trec pribegi în vifori.Mậrậie spre grota coaptă-n piatră unde zace  foc mic, timid.Dincolo de fumul petrecut al grotei ochii pricep un corp omenesc lipit de zidul natural.Puşca-i zace inertă într-un colţ , mậinile mari  stoarse de trup scutură din vreme în vreme zăpada.Lacrimile mari cật o zi de sărbătoare străbat coridor prin barba albită de vreme şi timp.Lupii dau tậrcoale, revin şi pleacă  parcă mai mulţi , mai dornici de conversaţie.

-Mereţi mă că n-am ce vă da.Mậncaţi fier? Nu videţi că-s cătrănit? De-aş pute’ v-aş trimete să culegeţi ceva dah..Mereţi în voia voastră! Mereţi!

Făptura se ridică din vatră, scoate ceva dintr-un sac apoi păşeşte încet, greoi ca un bolovan.Fiarele mậrậie din nou trăgậndu-se pe spate într-o formă de respect.

-Las că nu-s bun de ros.Mereţi voi unde vă e drumul! Hai!

Noaptea şi-o petrece lipit de un gorun învelit într-o piele de urs adusă de pe front.Dimineaţa-l găseşte zid gheaţă  aproape de Măgură visậnd a copilărie   şi gogoşi cu magiun.Ultimele puteri adunate-l alungă într-o şură părăsită dincolo de culme.

 

 


Lasă un răspuns

