Ingeri si larve

Apă  blestemată!  A-ngheţat cu tot cu şlepuri, cadavre şi avioane ce zboară nebune peste capul   nostru.Ilie şade pe o cască de rusnac şi-i explică bucătarului cum vine treaba cu ofensiva sovietică, Mărguţ caută morţii prin buzunare , căpitanul Aldea se verifică mereu de pistol şi hartă.Hainele-is pline de noroi, pielea devenită piatră-n jurul ochilor traşi spre inăuntru.În jurul cercului său miroase a difterie, casă în carne plină cu păduchi.Dinţii i-au căzut unul după altul într-un şir indian funest.

Se ridică încet , se uită cu milă către noi  zicậnd:

-Trebuie să facă cineva treaba asta! Trec dincolo la ruşi, am auzit că viaţa-i mai bună, au mậncare, au şi surori medicale, cine vine cu mine? Cine vrea să scape de aici?

Vreo 7-8 soldaţi se ridică în picioare, unii şovăie, alţii cumpără    minuni  , restul se întorc în gropile îngheţate mormăind în barbă.Singurul care nu se sinchiseşte e Burtea, sergentul cu picioarele îngheţate:

-Duce-ţi-vă la dracu’ după colonelu’ Pantea! O să vă înghită stepa, dacă n-o face ea, vă vor căsăpi cazacii sau nemţălăii..Mereţi la dracu’! Lăsaţi-mi doar cậteva grenade să duc cu mine nişte ivani.

Căpitanul  se ridică din tranşeu, duci două cruci mari spre  frunte apoi zice şovăind:

-Ascultă la mine comanda! Am să trec dincolo la inamic.Cine vrea să vie cu mine e liber să o facă, cine vre’să stea aici să rămậie.C-o moarte toţi suntem datori.

-Ioane, am găsit o criptă mă, sare Ilie de colo colo ca un copil  ce tocmai a gustat îngheţata pentru prima dată.Am găsit o criptă şi tare mi bine acolo, hai şi tu!

-Prefer aerul, dacă ne aruncă Ivan iar prostii în cap mai bine să mor aici, ia-l pe Mărguţ..

-Eşti prost bă Ioane, ai pantalonii rupţi în c.r şi tot fudul te ţii ca la horă la Vinţ, tot fudul mă.Prostule!

-Du-te-n mă-ta de dobitoc!  Ne luăm la bătaie cậnd apare sanitarul ,  plin de noroi şi sậnge, geanta îi flutură subţire sub braţe , ochii săi mici caută căi de drum şi distanţe printre obstacolele umane.

-Dă-mi mă Ghiţă ceva de căcărie, de 7 ori m-am dus la privată, o să mor mă!

-Mori dracului! Ce să-ţi dau? Poate un glonte în ceafă, poate o lopată, de ce naibii nu muriţi odată? Să muriţi asta vreu!


Lasă un răspuns

