Amely

-Te-aş duce scumpete dar eşti bolnavă, arde fruntea ta mai rău ca o vară fierbinte, nu mergi decật în primu’ pat, atật!

-Of! Bărbaţi în devenire, o să mor fată mare cu aşa specimene! Ooh!!

S-a lăsat moale pe perină cu mậna lipită de frunte, şi-a tras păturica roz sub gật şi gata cu planurile de vacanţă..

 

 

****

 

 

-O să  stai cậteva zile cu bunica, are nevoie de ajutor, pînă vine Mariana, mi-a zis mama  scurt ca o incizie chirurgicală. Te sacrifici şi tu că şi noi ne sacrificăm pentru tine.

Oare Ionuţ vine? Oare stau singur? Ce mă fac dacă-s numa’ eu? Cum stau toată vara singur acolo? Mergeam pe marginea Mureşului încet încet pậnă cậnd am ajuns acasă:

-Buni, pot să mă duc şi eu la Murăş cu copii? Am zis eu după vreo 3 zile de privit peste poartă.Nici o maşină albastră cu numere de Hunedoara, nimic.

-N-ai voie la apă!  Numa’ ieri muri unu’ înnecat. Stai aice  că nu cade ceriu peste tine! Du-te şi dă lobodă la raţe şi gậşte! Pune mậna şi ajută-mă că am o grămadă de trebi !

La două zile după  această discuţie reuşesc cumva să ies pe poartă şi  n-am oprit decật pe malul apei printre sălciile toropite de căldură.Îmi bubuia mintea de la atậta linişte şi căldură, prima  dorinţă a fost să las bicicleta sub nucul din glie şi să adorm acolo.Nu puteam însă, mai încolo se auzeau rậsete zglobii, clipocit de apă şi bufnituri, plescăituri.De pe brudină ,  copii săreau în apă  distrîndu-se de mama focului.O clipă m-am gîndit la Amely dar nu era ea oricật mi-aş fi dorit de mult.

-Tu eşti Ionel ? Ionel , nepotu lu’ nană Mărie? m-a întrebat o zgậtie de fată înainte să facă o săritură în apă.Nu vrei să faci o baie cu noi?

-Nu ştiu să înnot.Altfel aş face baie pe căldura asta.Nu pot decật să mă uit la voi.

-Te învăţ eu.Am făcut pregătirea la Hunedoara, Ionuţ n-a venit pe acasă ? A zis că vine să prindem peşte.Uite , eu pot să sar în apă !

Ruxandra a sărit apoi unu’ din băieţi mi-a făcut vậnt în apă unde mă luptam ca un înnecat ce eram să stau la suprafaţă.Ce rậsete ! Cậte coate îşi mai dădeau ! Apoi încet încet m-am putut desprinde brudină, am fost aplaudat la scenă deschisă, poate privit cu uşoară invidie..Pậndeam ziua cînd bunica picotea pe verandă cu pisica în braţe şi apoi fugeam la scaldă.La o săptămînă trecută, îmi pierdusem bruma de speranţă că voi pleca vara aceea din sat şi pe undeva mă obişnuiam încet, încet cu lumea aceea.Să fi fost duminica, spre 1 iulie dacă nu mă înşel,trezit la ora 8  cu toaca bisericii apoi după o porţie de clătite cu gem stăteam pe piatra din mijlocul curţii.Ce să fac? Toate cărţile de pe raft erau citite, răscitite, copii plecaseră la scaldă, eu singur în curte.S-a auzit un vuiet, un strigăt, cineva c jelea.Tomiţă, copilul vecinului din jos de curtea noastră stătea lipit de gard cu mîinile la ochi,ud leoarcă, plin de noroi pînă în măduva oaselor.Numai părul creţ năclăit prin praf şi sudoare mai arăta că e el.

-Ce ai Tomiţă? Ce s-a întîmplat? De ce eşti aşa murdar ?Unde-i Roxi ?

Mi-a arătat doar bluza ruptă a Ruxandrei.Nu putea articula 2 cuvinte fără să nu cadă  în sughiţuri şi plậnsete, fata se înnecase încercậnd să înveţe un alt băiat să înnoate.Din ziua aceea., bunica nu mi-a mai dat voie deloc să ies din curte, mă urmărea, mă verifica iar dacă făceam un pas fără ştirea ei încuia poarta şi mă punea să lucrez doar ca să îmi scot plecatul din minte.

Pe data de 12 iulie în plin cuptor cu soare şi căldură demonică singurătatea mea s-a încheiat oarecum.Am fost luat fără prea multe vorbe şi dus la oraş.Făceam baie în cadă după 3-4 săptămîni!  Ce desfătare! Îmi ziceam în gậnd  Amely sigur e la mare, m-a uitat pe aici pe undeva..Eh! Ce e de făcut?.Stau la bloc să îmi prăjesc creierii ? Niciodată n-am stat,mereu m-am dus undeva..Ce mă fac? Măcar în Gorj să ajung! De ar mai fi Miki prin zonă, un fotbal ceva, un pac, pac, orice numa’ să treacă vara asta..

Mama se uita la tv, se plimba la bucătărie înnebunită de cald apoi s-a deschis uşa..

-Ionel, te caută cineva. Du-te la el dincolo..O să-i faci o mare surpriză! L-aţi terminat vara asta cu secretomania!


Lasă un răspuns

