Marea ca o toamnă
Violetta Petre

Mă doare azi, un dor de tine, mare
Şi-aş da cu barda-n valul înspumat,
Să curgă sânge-aşa în disperare
Cum curge lacrima în toamna ce mi-ai dat.

Atâta te-am privit o viaţă-ntreagă!
La ţărm scriam poeme-nsingurată;
Azi, nici albastrul tău nu mă dezleagă
De dor. Şi îmi rămâi nedescifrată.

Cum în adânc aşa de liniştită-
Un cuib de perle şi-alte vii comori
Te-nfurii pân’ la cer şi logodită
Cu moartea,-ţi iei tribut şi lumi omori.

Atâtea vise, eşuate-n tine
Şi ce de măşti mai ai la îndemână!
Stăpână peste viaţă şi destine
Cu dezolanţa eşti şi azi de mână.

09.09.2016


Lasă un răspuns

