Sunt floare de leac
Violetta Petre

Sunt floare de câmp, rătăcind fără rost,
Copitele cailor albi mă strivesc,
Scaieţii-mi înfig câte-un ghimpe anost
În braţele-frunze. Mă ademenesc

Cuvintele măştilor ce se-nvârtesc
În juru-mi, să-mi fure miresmele dulci,
Iubirea-n corole de cer dăruiesc.
De sunt bălărie, de ce vrei să-ţi culci

Un gând peste mine? În burg vei găsi
Atâtea ispite la care nu poţi
Nicium să rezişti. În castele de-o zi
Te poţi strecura într-o bandă de hoţi.

Şi lasă-te prins de regina de foc,
Al rozelor scumpe, să fii prizonier!
Eu, floare de câmp, ca o marfă-n talcioc
Mă vând doar pe-un zâmbet şi-n ceai mă ofer.

Încearcă şi bea-mă, sunt floare de leac!
Sau, gustă-mă doar şi pe buze-ţi rămân
Licoare vrăjită de zâne ce tac;
Şi moartea putea-voi, cu tine s-amân.

28.12.2016


Lasă un răspuns

