AMELY

Copilăria….

 

-Ce faci aici? Nu ştii că nu-i bine să stai cu mậinile în nisip? Dacă te îmbolnăveşti? Sunt microbi acolo!

-Ce ştii tu!? Eşti o lady după cum îţi spune nana ta.Cum de stai cu ţărănuşii? Cu iobagii?

-10, 9, 8, 7,6.O să vezi curậnd ce va face un ţărănuş speriat.Parcă aud că intri din nou la coteţ.

-Copilee? Unde-i gậsca? Ai uitat iarăşi de ea ai? Cum te vậr eu deseară la leau’ auzi tu!?

Am fugit speriat în malul apei ca să găsesc zburătoarea,nu era nicăieri . Mărăzuia   din totdeauna un copil vitreg şi murdar al Amaradiei,nici apă bună de băut, nici peşti foarte arătoşi, un susur mic gemậnd  de gunoaie, o linie puturoasă străbătută de firicele de petrol.Cei de la companie  turnaseră  dale mari de piatră pe care vara amerizau sute de albine şi bondari, muşte însetate. Cursul apei cădea în  răsuciri cu  bancuri rotunde de nisip în care zăceau  de a valma roţi de cauciuc, plastice, sobe ruginite  mâncate până-n măduva de fontă, animale moarte.Fiecare familie arunca acolo animăleturile ce îşi dădeau obştescul sfârşit,sticle, geamuri şi borcane,un bazar trist şi nedorit, un colţ verde colorat viu şi mort în nedorinţă.

“Unde să fie pasărea aceea? Ce mă fac dacă nu o găsesc?” O să mă termine  moşu’! Mă fac de rậs! Cum am putut să o pierd? Mă bagă la coteţ şi ies de acolo la primăvară, ce-i de făcut Ionele? Ce-i de făcut? Îmi frămậntam eu creierii aşteptậnd o rezolvare misterioasă. Călcam speriat printre lucrurile moarte , înghiţite de jungla nimănui apoi mă întorceam ca să-i văd picioarele subţiri pe podişcă sus.Bătea cu toiagul de mậnat vitele, vocea spartă mă anunţa că am probleme :

-Să nu vii acasă fără gâscă! Aoleuuu!! Păi? Eu te las cu o treabă şi tu? Mă n-auzi tu? Unde-i pasărea ? Aicea să stai auzi ? Să nu vii acasă că te beşic! Aici stai!

Noduri, noduri mi s-au urcat în gật, dincolo pe dala de piatră stătea cuminte  Amely,  făptura  blondă încălţată în cizmuliţe roşii cu puncte albe:

-Vreau să vin şi eu  cu tine! Mă iei şi pe mine? Vreau să văd şi eu jungla! Aşa a spus nana că e o junglă aici..Eu te-am avertizat că pierzi pasărea ! Te-am avertizat!


Lasă un răspuns

