Ingeri si larve

Stamate  mă trezeşte din letargie.E cald şi bine în casa asta , visele , amintirile rămận acolo depărtate pentru eternitate.Cineva ţipă în camera alăturată.Un glas de femeie, un glas de copil? Contează prea putin.Caporalul tậrậie corpul inert prin cameră  făcậndu-i  vậnt pe scări:

-A murit nenorocita! Nici măcar n-am terminat ce aveam de făcut cu ea.Ţărănci proaste!

-La următoarea-i tai limba! Am prins-o cum ducea în pădure alimente pentru bandiţi.Limba jos!

-Tovarăşu’ căpitan e păcat să-i tai limba acu.Fata-i tậnără , mă distrez şi io mậnca-ţi-aş sufletul tău.N-am avut o aşa fimeie de multặ vreme.

-Distrează-te apoi îi tai limba.Nu-i mai bine aşa? Să crape bandita!

-Măcar de n-ar muri ca aialaltă.Nici nu i-am băgat bine bastonu’ şi-a crăpat bandita.

Lunec în vise din nou, ţipetele au rămas prinse în rama prezentului eu cobor orgasmic  spre ce a fost pasul meu.

-Vrei să vii cu noi în partid? În partidul asupriţilor? În partidul celor mulţi?

-Vreau.Vreau să dobor burghezia şi s-o calc în picioare! S-o calc în picioare domnule!

-Tovarăşe! De acum înainte vom fi tovarăşi pậnă la victoria finală asupra burgheziei.

Aurel şi-a aranjat sacul cu merinde în spate, pistolul şi haina apoi se uită lung către mine şi Sabin.Mậinile sale mari strậng  momente, bat nervoase clapele aerului într-o aşteptare decizională grea.Pantiloiu s-a dus la Cluj de zile bune nici un semn de la el , staţia radio cu care a fost paraşutat e stricată, inoperabilă.Mă tem că aşa a fost de la început încă de la decolare.Puii decepției mặ încojoarặ vaşnic pentru prima datặ.Ce se va alege? Moartea! Doar moartea din noi!

-Dacă Panti nu apare înseamnă că l-au dibuit.Mă duc peste deal să dau de Mircea  să-mi fac un  rost  pentru decembrie. Tu ăsta nou? Badea nu? Ai vorbit pentru  şura aia? Vă poate ascunde ianuarie şi februarie?

-Ne pot primi  dar să ne descurcăm cu hrana că n-au de unde .Le-a luat statul tot.Vom mai vedea după unde şi cum.Pentru luna în curs am găsit o şură părăsită dincolo de dealul Ferului în ocoale.În spate-i perete de stậncă, cărarea poate fi păzită uşor de un om sau doi.Dacă ducem ceva de mậncare rezistăm o bună bucată de vreme.Aici în vale suntem sub nasul miliţiei şi oricậnd putem fi trădaţi.

-Am plecat peste deal.Ne vedem în  cậteva zile .Dacă se petrece ceva ştiţi ce-i de făcut.La bună vedere.

-Tot aşa o ţii Aurele? Nu-ţi schimbi părerea? Am putea încă forma un grup formidabil.Despărţiţi ne vor sălta uşor.De ce trebuie sặ pleci peste deal tocmai acu’?

-Nu ne vor învinge niciodată în luptă dreaptă.Niciodată! La bună vedere! Peste 2 sặptặmậni în acelaşi loc dacặ vom trặi.

Şi-a luat in inima-n dinţi  păşind hotărật pe drumeagul de frunze moarte şi pămậnt negru.O noapte, o zi, un cer încărcat de speranţe spre întậlnirea cu Mircea în  dimineaţa a treia:

-Copile ce bine-mi pare să te văz.Începusem să cred că lumea crescut copaci , pămậnt şi cărări.Te-am aşteptat două zile, n-ai apărut.

-I-au luat cu japca să-i ducă-n Bărăgan pe toţi ai noştri.Abia am scăpat să nu fiu şi eu săltat şi tare mă tem că lucrurile-s tot mai încurcate pe aici. Unde-s restu’? De ce n-au vin’t?

-S-au decis să-şi mute  lăcaşul spre Culmi.N-am fost de acord cu ei şi m-am rupt de grup.Nu mă regăsesc acolo.Îmi caut alt drum, altă cale.

-Se duc la Culmi? Îs nebuni? Cum i-ai putut lăsa acolo să plece? Ai bolunzit odată cu ei? Acolo s-au ascuns două unităţi de securitate abia aşteaptă să-i prindă.Sunteţi nebuni?

-Dumnezeule mare! I-am lăsat pe mậna căpitanului Lungu! Sunt un Iuda, i-am vậndut nici mặcar pe treizeci de arginți.Un Iuda!

Uriaşul cade în genunchi scăpậnd sacul şi arma.Mậinile-i tremură salcie pletoasă lacrimi mari se scurg pe obrajii cafenii.Trupul se scuturặ a frig şi moarte multặ vreme în spasme umane.Drama se naşte încet, creşte îghițind sufletul omului.

 


Lasă un răspuns

