Fluturi de hartie

-Pune bine masca pe mufalặu! O sặ dau cu lacrimogenặ şi nu vreau fetițe plậngặcioase da?

Platoul s-a rupt în bucặți din cauza ploii dese, nebune.Bolcaş a coborật hotặrật sặ ne ținặ uzi acolo, sặ ne chinuie.Picuri mari, grei cad peste noi, boabele de apặ intrặ perverse în haine lipind materialul de piele.Tặcere cum n-am auzit în viața mea! O da mint! Paşii locotenentului strặbat distanțele plutonului intersectậndu-se cu cele a lui Bolcaş, cerul copiazặ lacrimi într-o lucrare numai de el ştiutặ.Trag aer în piept, masca a rặmas fixatặ acolo între nas şi frunte obturậnd toate ieşirile şi intrặrile.

-La dreap-ta! Pluton stai! La stận-ga!

Cordoş s-a întors invers, eu la fel plus încặ vreo  doi trei adormiți.Imi revin rapid atật cật sặ nu mặ vadặ locotenentul sau Bolcaş.Bặi da’mặ doare mặseaua f*t*-i! Mặ doare adậnc pậnặ-n moalele capului şi m-ai cặ aş bặga baionetặ în maxilar s-o scot dracului afarặ!

-Ce-ai mặ boule? Te doare mặseaua? Vrei sặ ți-o scot eu? Culcat!

Ating pặmậntul odatặ cu cizma locotenentului ce mặ apasặ vậrtos în ciment.Masca s-a lặțit acolo jos obturậndu-mi toate şansele de a vedea sau mặcar a respira:

-Vine jurặmậntul şi voi dormiți curvelor! Vặ purtați ca nişte  virgine cậnd vedeți p*la! Aici e armatặ! Aici nu bặgați decật instrucție! Instrucție bặ!!! Bolcaş dặ-le ture pậnặ pe stadion! Scoalặ mặ de jos! Înainte fuga marş! Sặ nu dai masca jos auzi? Ce,  nu poți respira? Fuga marş!

Stadionul parcặ fuge din calea vieții mele.Locotenentul se ține scai de mine lovindu-mặ cu pumnul încet aşa ca sặ prind plutonul din urmặ.Gura-mi cascặ foamea de aer, nasul arde pielea sub bucata împuțitặ de cauciuc.

-Nu te opreşti auzi? Dacặ ai cặzut stai un an închis da? Fuga marş! Fuga marş!

Alerg ziua de apoi şi ziua care sặ vie pentru mine din nou.Vặd cặ s-a plictisit sặ mặ urmặreascặ şi îşi aprinde o țigare regulamentarặ.Fumul mặ învặluie cặci am reuşit cumva sặ dau plasticul deoparte.De’ mặ vede am pus-o!

-Pluton adunareaa! La mine adunareaa!!

Cortul militar a crescut minutar ridicat de cặtre soldații companiei a treia pontonieri.Locotenentul aruncặ fiola de gaz înặuntru apoi îmi face vậnt fặrặ prea multặ introducere.Din vitezặ uit sặ-mi aranjez masca şi gust serios porția de lacrimi şi usturime.

-Nu-i bunặ masca mặ Bolcaş, ce dracu’i-ai dat ặstuia? Se rặțoie lentul ridicậnd pumnii spre ungur.

-Dat mascặ bunặ, verificat eu! Bandit el! Romận face pe hoțu!

-Face pe mặ-ta mặ!  O sặ bagi arest de te mai aud cặ-i dai cu maghiarismele auzi? Bagặ 30 de flotặri aşa ca de la un locotenent romận sadea!

Grặsanul s-a conformat cuminte suflậnd locomotivặ sub povara exercițiului.Locotenentul s-a pierdut printre  frậnturile gardului ce înconjoarặ unitatea militarặ.Revine cặtre mine zicậnd:

-Ai iubitặ soldat?

-Am sặ trặiți!

-Unde-i?

-La facultate în Timişoara sặ trặiți!

-Aha.Studentặ, boboacặ da? Fặ 5 paşi în fațặ! Executarea!

Am ajuns în dreptul lui.Mặ priveşte de jos în sus şi invers.Se roteşte ca o gặinặ pe ouặ, mậrậie ceva apoi dặ din cap:

-Mdah.Nu te-ai tuns, barbặ ai, bocancii nu-s fặcuți regulamentar.Stậnga-m-prejur! Stậnga împrejur! Stai!

Am ajuns în fața plutonului sub privirile lor tậmpe.Nici cặ a mea ar fi mai grozavặ zặu aşa!

-Soldatul acesta are prietenặ! Ați priceput mặ? Are gajicặ în Timişoara! Studintặ auzi! Tu auzi Bolcaş?

-Aude la dumneavoastrặ sặ trặiți!

-Aşa deci! Are iubitặ! Adicặ mintea-i plinặ de vise, de gậnduri cretine! Viseazặ c-o f*te! Asta viseazặ el! El nu ştie cặ iubita lui se f*te cu altu’acu’! Voi nu ştiți cặ iubitele voastre se f*t cu alții acu’! Mai puțin Cordoş care se f*te cu caprele şi oile! Lui n-ai ce-i cere mặ! El dacặ-i dai o oaie zice cặ-i Lena din marginea satului! Bun! Pluton la mine!!

Colegii mặ urmeazặ grặbit aliniindu-se în spatele ungurului.Locotenentul se roteşte din nou gặinặ, curcặ beatặ apoi ridicặ degetul sus:

-Ce se aude soldat? Ce se aude?

-Trenul sặ trặiți!

-Stậnga-n- prejur! Drepți!

Trenul taie colțul gardului intrậnd puternic în dorurile mele.Se duce spre Timişoara! E plin de oameni liberi! Plin de fete! De tineri ce nu fac armata! Dumnezeule mare! Uite-l cum se duce trặzni-l-ar!


Lasă un răspuns

