Copilul si fluturii

pas de defilare.

Mi-aş fi dorit tare mult sặ fiu în rậnd cu ceilalți.Asta m-a rặnit tare de tot.Numặram umilințele şi încặ nu ajunsesem la cậte avea viața sặ-mi ofere.Cordoş şi-a trecut  mậna peste capul acoperit de pặr creț, şi-a aranjat haina militarặ zicậnd cu nặduf:

-Desearặ curve! Futi! Futi cặ vremea trece bặ! Am eu una!! Bunặặ rặu!

Compania defileazặ încet prin fața tribunei eu trebuie sặ gặsesc o minciunặ convenabilặ.N-ar fi prima datặ cậnd  nu mint doar nu spun adevặrul.Dupặ tura de stadion predặm armele şi gata! Suntem soldați cu jurặmậnt acu!

-Sặ nu vặ îmbặtați ca porcii da? Sunteți soldați ai Romậniei şi n-aş vrea sặ trimit potera militarặ sặ vặ adune din cine ştie ce spenluncặ da?

-Da sặ trặiți!!

Da cine sặ-l asculte pe nenea locotenentul? Bolcaş de cum a pặşit în afara unitặții şi-a luat rezerva strategicặ de bere şi vodcặ.Are la el un steag unguresc pe care-l fluturặ ostentativ cặtre cei ce intrặ sau ies din barul alặturat unitặții.

-Beu la mine pentru Ungaria mare mei!! Eu ciclu doi eliberat Transilvanie în ianuarie!! Bun țuicu la voi aici! Bardon bặut vodcặ trecut pe bere de necaz şi durere.Ildiko meritat  sặptặmậne trecute, eu fecut cu mậne drepte  semne pe pereții la baie da? Hungaria!! Hungariaa!

Ajunge de cậteva ori sub masặ apoi e ridicat din nou de cei din compania 2.Din bere trece în țuicặ de Bistrița, acum plậnge cu lacrimi mari rotunde cậntậnd doine de jale pur romậneşti.Urặşte Ungaria, Ildiko fecut copii curve la ea! Curve la ea auzi?

În ceea ce mặ priveşte reuşesc minciuna perfectặ.Mama are lacrimi în ochii sặi mari albaştrii tata îmi strậnge mậna ca unui bặrbat.

-N-a venit.A zis cặ-i ocupatặ cu şcoala, cu serviciul îi pare rặu! Îmi spune mama privind spre gardul unitặții.

-Spune-i mai bine cặ n-a vrut curvetul.Eu am zis de la început cặ nu-i de nasul lui da nah! Dặdu  terente ciu nasu’în ciuvicặ şi gata!!

Mặ doare ca dracu’de tare , strậng pumnii şi m-aş duce peste ea în marele oraş.Şi dacặ o gặsesc cu unu’în pat ce  sfậntu fac? Îi omor pe amậndoi şi apoi? Cặ doar nu l-o arunca pe ặla de pe ea ca sặ-şi declare iubirea veşnicặ.Îi omor şi mặ duc în disciplinar  clar! N-aş fi primu’nici ultimu şi asta-i clar.

Iulicặ mặ scoate din brațele pặrinților apoi trage de mine ca de sac.Prin fața ochilor mi se plimbặ Delia goalặ, dinții strậng  menghinặ, pumnii gata sặ rupặ oase.Dumnezeii mamii ei de femeie! Mặ urc în tren şi-o omor! O omor!

-Mergem la bặute! Las-o! O prindem noi data viitoare pe zậnặ! Hai, hai! Hai cặ vine iarna şi piere gustu la bere hai!

-Beau douặ beri şi  mặ duceți la garặ! Contez pe voi!

-Conteazặ, conteazặ.Direct la garặ mergem, direeect!

Birtul  deznặdejdii adunặ un ungur dezolat ce cậntặ marşuri romậneşti, un  handicapat gradul 3 şi încặ cậțiva rặtặciți pe diferite grade.Prima bere intrặ încet peste mine, a doua mặ inundặ, la a 5-a bere vặd lucrurile verzi albastre.Mặ țin bine pe picioare, încerc sặ dansez deşi-s afon cu diplomặ apoi cad din nou în disperare:

-Trenul… ştii…Omor!

-Lasặ, ştim noi trenul ặla, are întậrzậiere monşer.Încặ o bere! Barman încặ o bereee!!


Lasă un răspuns

